تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر : 4918

یادداشت روز

یادداشت روز| چرا رضا جباری وارد فاز تهاجمی شده است!؟ 

یادداشت روز| چرا رضا جباری وارد فاز تهاجمی شده است!؟ 
رضا جباری که پیش از ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی چهره ای آرام، متین و اخلاق مدار از خود به نمایش گذاشته بود، گوی سبقت را از همه کاندیدا در رویکرد تهاجمی علیه رقبا ربوده است و علاوه بر ظاهر، ادبیات او هم دگرگون شده است. 

کاندیداسنج| رضا جباری که پیش از ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی چهره ای آرام، متین و اخلاق مدار از خود به نمایش گذاشته بود، گوی سبقت را از همه کاندیدا در رویکرد تهاجمی علیه رقبا ربوده است و علاوه بر ظاهر، ادبیات او هم دگرگون شده است.

او احتمالا بنا به توصیه های مشاورین اش، راهبردی تهاجمی اتخاذ کرده است و می خواهد خود را متفاوت از رقبای کنونی و گذشتگان به نمایش بگذارد.

اما این راهبرد جباری چند نقص، پارادوکس، ابهام و معنای مشخص دارد که کاندیداسنج به آن ها اشاره می کند.

۱. رضا جباری احتمالا راهبرد تهاجمی را اتخاد کرده تا توجهات را به سوی خود جلب کند. حملات او علیه دیگران، قطعا ضد حملاتی از سوی رقبا علیه اش به دنبال دارد که احتمالا آن ها را به نفع خود می داند تا بهتر دیده شود و بیشتر جدی گرفته شود.

۲. رضا جباری می خواهد مرزبندی کند. مرزبندی با نماینده کنونی و نمایندگان ادوار اولویت اوست. اما تناقض مهم این رویکرد جباری این است که او هرچه دارد از یکی از نمایندگان ادوار است. اما در اینجا به او حمله می کند. اینکه شاگرد استاد را نقد کند عجیب نیست؛ عجیب آن است که حرمت ها برای یک صندلی مجلس شکسته می‌شود! البته حرمت ها پیش از این بر سر گاندی شکسته شده بود! مقصودمان از گاندی، رهبر فقید هند است!

۳. جباری در حالی نماینده کنونی و نمایندگان ادوار را از دم تیغ گذارنده است که حلقه اول اطرافیان کنونی او، اطرافیان همان نمایندگان سابق از ورناصری، ظاهری تا جلیلی و امیدوار رضایی هستند. چرا جباری با آن اطرافیان مرزبندی نمی کند؟ چون او نیاز به رای دارد و نمی تواند و نمی خواهد مرزبندی کند! اصلا همان اطرافیان همیشه در صحنه به جباری گفته اند به نمایندگان ادوار حمله کن! احتمالا همان ها اگر جباری نماینده شد، دور بعد از شخص دیگری می خواهند به جباری حمله کند!

۴. نکته شگفت انگیز در یکی از اظهارات رضا جباری جایی بود که گفت هیچکدام از نمایندگان ادوار، صلاحیت، جایگاه و پشتوانه علمی لازم را نداشته و عنوان کرد که شاگرد شاگردهای من هم نیستید! این در حالی است خودش شاگرد یکی از نمایندگان ادوار بود و اصلا جباری با عنوان شاگرد دکتر امیدوار رضایی مطرح شد‌؛ هرچند زحمات خودش هم قابل انکار نیست.

۵. جباری با چنین رویکردی اگرچه ممکن است بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اما حتما آسیب های زیادی هم خواهد دید؛ به ویژه اینکه اگر عده ای تلاش کنند بیشتر درباره او بدانند تا حملاتش را پاسخ دهند! شاید همان جباری متین و آرام بیشتر جذابیت داشته باشد تا جباری تهاجمی!

در نهایت، شمشیر از غلاف خارج شده جباری، دو سر دارد که ممکن است یک طرف آن خودش را زخمی کند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.