تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 5015

روحانیِ لر تاریخ ساز می شود؟ 

روحانیِ لر تاریخ ساز می شود؟ 
در تاریخ ۴ دهه اخیر ایل بختیاری هیچگاه سابقه نداشته یک روحانی بختیاری به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کند. 

کاندیداسنج؛ در تاریخ ۴ دهه اخیر ایل بختیاری هیچگاه سابقه نداشته یک روحانی بختیاری به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کند.

اما به نظر می رسد پس از ۴ دهه این فرصت تاریخی برای بختیاری ها و عموم لرها فراهم شده است تا یک عضو در میان اعضای خبرگان رهبری داشته باشند. مسئله ای که می تواند تاثیری قابل توجه بر معاملات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی مناطق لرنشین داشته باشد.

در واقع، حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیر رضا هُدایی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یک فرصت تاریخی برای ایل بختیاری و قوم لر است که باید قدر آن را دانست.

حجت الاسلام والمسلمین هُدایی کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان است.

این روحانی لر، سال ۱۳۵۴ در خانواده عشایری(لر_بختیاری) و انقلابی در شهرستان گتوند متولد شد.

دکتر هُدایی سال ۷۴ وارد حوزه علمیه شد و با توجه به اشراف کامل وی بر مباحث علمی، در مدت زمان کوتاه توانست مراحل و مدارج تحصیلی عالی در حوزه و دانشگاه در سطح سه و چهار حوزه علمیه، مدرک پایان دوره تخصصی فقه و اصول، مدرک دکتری در رشته الهیات، فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران و مدرک لیسانس حقوق قضایی را کسب کند.

ایشان به عنوان فرزند عشایر خوزستان در کنار تحصیلات عالی حوزه و دانشگاه تسلط کامل بر زبان عربی و انگلیسی دارد.

دکتر هُدایی هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است. وی همچنین سفرهای تبلیغی و اجرایی به کشورهای مختلف منطقه ای و بین المللی داشته است. مُبَلِغ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بوده و مُبَلِغ طرح حکمت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیگر سوابق مهم دکتر هدایی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.