تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 4514

اصولگرایان مجلس حذف مجدد تاجگردون را کلید زدند

اصولگرایان مجلس  حذف مجدد تاجگردون را کلید زدند
این مقطع زمانی که موعد بررسی صلاحیت ها توسط اعضای شورای نگهبان است بهترین زمان برای ممانعت از ورود چنین فردی به عرصه انتخابات است که نمایندگان انقلابی ملت در عمل به دستور امام راحل از فعالیت این چهره در مجلس یازدهم جلوگیری کردند.

کاندیداسنج| پس از بررسی هیات های اجرایی و نظارت بر صلاحیت ها اینک موعد بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان شده است.

نوزدهم دی دکتر طحان‌ نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که مهلت سه روزه شکایت از نظر هیات‌های نظارت به پایان رسید و ۹ هزار و ۴۹۷ نفر از داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیت‌شان در مرحله قبل تایید نشده بود، اعتراض خود را در سامانه «داوطلب» ثبت و شکایت‌شان را اعلام کردند.

وی همچنین تاکید کرد که افراد دیگر با مفاسد کمتر ردصلاحیت شده اند اما چرا تاجگردون که کلکسیونی از تخلفات و مفاسد دارد تائید صلاحیت شده است؟

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به خبر تائید صلاحیت تاجگردون نوشت: «‏خبر تایید صلاحیت نماینده ای که در مجلس انقلابی اعتبار نامه او رد شد بسیار عجیب و تاسف آور است! امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد. درصورت صحت از شورای محترم نگهبان انتظار بازبینی داریم. امید داریم مجلس آینده انقلابی تر از گذشته شکل گیرد».

مالک شریعتی دیگر نماینده مجلس هم با تاکید بر اینکه «کاش این “خبر بد” درست نباشد» نوشت: «درصورت صحت، شورای محترم نگهبان درفرصت قانونی، تصمیم هیات مرکزی نظارت را تغییردهد. ‎تاجگردون چهره سیاسی نیست و با مصوبه “مجلس انقلابی”، چهره فاسد اقتصادی شناخته و ‎رداعتبارنامه شد. تایید فساد، موجب بی‌اعتمادی، ‎کاهش مشارکت و رونق ‎تاجگردونیسم خواهد شد».

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در نطقی که در مجلس داشت تلویحا به موضوع تائید صلاحیت تاجگردون اشاره و از شورای نگهبان درخواست کرد تا مراقبت کنند افرادی که پرونده فساد اقتصادی دارند به اسم افزایش مشارکت وارد مجلس نشوند.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران نیز با انتشار توئیتی درباره تائید صلاحیت تاجگردون نوشت: «خبر تایید صلاحیت نماینده ای که اعتبارنامه اش توسط مجلس انقلابی رد شده باعث تعجب است. امیدوارم شورای محترم نگهبان در فرصت باقیمانده اقدام کند. انحراف سیاسی و اقتصادی مورد تایید مجلس انقلابی نیست. قطعا مجلس دوازدهم هم انقلابی تر عمل خواهد کرد. ‎تاجگردونیسم منتفی ست».

اقبال شاکری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.