تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 4991

تحلیل شماره ۴ حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا/ اوج گیری رقابت نزدیک بین بد و بدتر!

تحلیل شماره ۴ حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا/ اوج گیری رقابت نزدیک بین بد و بدتر!
با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در نوزدهم بهمن، لیست نهایی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه مهلا، خبری از تاییدصلاحیت کاندیدای شاخص جدیدی نشد و باید دید طرفداران جلیلی، بهزادی و جهانبخشی به سمت کدام کاندیدا چرخش پیدا می کنند.

کاندیداسنج؛ با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در نوزدهم بهمن، لیست نهایی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه مهلا، خبری از تاییدصلاحیت کاندیدای شاخص جدیدی نشد و باید دید طرفداران جلیلی، بهزادی و جهانبخشی به سمت کدام کاندیدا چرخش پیدا می کنند.

بنظر می رسد مانند دوره یازدهم باید شاهد دوئل علی عسگر ظاهری عبده وند و علیرضا ورناصری باشیم. ضلع سوم این رقابت نیز رضا جباری است که در حال نزدیک کردن خود به دو ضلع دیگر است.

در انتخابات پیشین به نظر می رسید که پیروزی ورناصری، محصول نه مردم به عملکرد نامطلوب ظاهری بود. باید دید در این دوره ورناصری توان اقناع مردم را دارد یا این بار با نه به ورناصری مواجه خواهیم شد؟

با بررسی کمپین انتخاباتی ورناصری به وضوح مشخص است که خبری از انسجام دوره پیشین نیست و بسیاری از لیدرهای قبلی در مقابل او قرار دارند. از طرفی رقبای ورناصری با حمایت از کاندیدای درون طایفه ای او، به دنبال شکست آرا طایفه ای ورناصری هستند.

در مقابل، کمپین انتخاباتی ظاهری انسجام بهتری دارد و طیفی از مخالفان ورناصری نیز به آن پیوسته اند. با این حال، دو خطر کمپین انتخاباتی ظاهری را تهدید می کند: ۱. کاندیدای درون طایفه ای همچون عزیز ظاهری، محسن علیجانی و علی عیدیوندی، ۲. هجوم رضا جباری به سبد آرای ظاهری.

به نظر می رسد کمپین ظاهری بیش از آنکه از سوی ورناصری تهدید شود، از ناحیه رضا جباری تهدید می شود که این روزها برخی افراد انتخاباتی کهنه کار و در عین حال نه چندان خوشنام را در کنار خود می بیند.

جباری امید دارد عدم رضایت مردم از عملکرد ورناصری و ظاهری را به فرصتی برای خود تبدیل کند، اما عدم شفافیت در سرمایه گذاری های میلیاردی خود و برادرانش در شهرهای همجوار، ضربه بزرگی به کمپین انتخاباتی او وارد کرده است.

برای بررسی بهتر وضعیت سایر رقبای انتخاباتی این حوزه باید تا روزهای آینده منتظر ماند. با این حال، اجماع یا عدم اجماع در لالی، رقابت ها و چالش های درون طایفه ای ظاهری و ورناصری و کمپین رو به رشد جباری می تواند فاکتورهای تعیین کننده روزهای منتهی به ۱۱ اسفند باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.