تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کد خبر : 4381

رد صلاحیت این افراد قطعی است 

رد صلاحیت این افراد قطعی است 
با نزدیک شدن به موعد اعلام نتایج تایید یا رد صلاحیت کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تب و تاب گمانه زنی ها پیرامون این موضوع بالا رفته است. 

کاندیداسنج؛ با نزدیک شدن به موعد اعلام نتایج تایید یا رد صلاحیت کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تب و تاب گمانه زنی ها پیرامون این موضوع بالا رفته است.

طبق اطلاعات رسیده به کاندیداسنج، شورای نگهبان با توجه به دغدغه های رهبر انقلاب برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، با تسامح بیشتری به مسئله صلاحیت کاندیدا رسیدگی کرده است.

در این میان، بسیاری از کاندیدا که در بررسی ها اولیه تایید صلاحیت آن ها با مشکل مواجه شده بود، از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند.

در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفتگو با کاندیداسنج عنوان کرد: در راستای تحقق دغدغه رهبر انقلاب در زمینه مشارکت در انتخابات پیش رو، شورای نگهبان تسامح بیشتری در رابطه با صلاحیت ها اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: با این حال، سه گروه از کاندیدا قطعا از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد؛ ۱. کسانی ‌که پرونده فساد اقتصادی در محاکم داشته اند ۲. کسانی که سابقه جرم سیاسی و امنیتی در کارنامه خود دارد، ۳. کسانی که تخلفات انتخاباتی شان مستند و محرز باشد.

شنیده های کاندیداسنج حاکی از آن است، به برخی کاندیدا که به صورت قطعی صلاحیت شان تایید نشده، اطلاع داده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.