تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 3265

هشدار قاضی پور درباره کاهش شدید مشارکت در انتخابات

هشدار قاضی پور درباره کاهش شدید مشارکت در انتخابات
یک نماینده پیشین مجلس می‌گوید: نمیتوانم اکنون میزان مشارکت مردم در انتخابات را به طور تقریبی بگویم اما باید به مردم خدمات دهیم و خواهش کنیم تا حداقل میزان مشارکت به 80 درصد برسد. اگر میزان مشارکت کمتر از 80 درصد باشد یعنی مشکل ما هستیم که مردم را از بدنه نظام جدا می‌کنیم و میزان مشارکت پایین اصلا به نفع نظام نخواهد بود.

کاندیداسنج | نادر قاضی پور نماینده پیشین مجلس با اشاره به شرایط انتخابات مجلس که در اواخر سال جاری برگزار می‌شود، می‌گوید: مردم ایران در همه ادوار و مسائل در صحنه حضور داشتند و این اقدامشان قابل ستایش است، مثلا در جشن عید غدیر دیدیم که چه مشارکت خوب و بالایی داشتند.

 

اما مردم منتظر هستند که نظام جمهوری اسلامی و رهبران سیاسی، یک کار انقلابی و جهادی در راستای معیشت، اشتغال، کاهش گرانی‌ها و رفاه مردم، مردم انجام دهند.

 

وی ادامه داد: مثلا اگر دولت بتواند موضوع واردات خودرو با قیمت ارزان، تامین مسکن مناسب برای مردم و هر آن چیزی که به زندگی روزمره مردم مرتبط است را بهبود ببخشند، فکر میکنم میزان مشارکت در انتخابات بالا خواهد رفت. بسیاری از مردم نیاز اساسی به مسکن دارند و قیمت مسکن باید پایین بیایید تا قشر ضعیف جامعه نیز بتواند مسکن مورد نیاز خود را تامین کند.

 

اگر مشکلات معیشتی مردم جامعه حل نشود، رغبتی هم برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.در این شرایط فقط افرادی در انتخابات شرکت می‌کنند که گوش به فرمان رهبری هستند و طبق حکم حکومتی که آیت الله خامنه ای صادر می‌کند، پای صندوق های رای می‌آیند.

 

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر نکاتی که گفتم انجام نشود کار برای مشارکت سخت خواهد شد، گفت: آنوقت در این شرایط فقط افرادی در انتخابات شرکت می‌کنند که گوش به فرمان رهبری هستند و طبق حکم حکومتی که آیت الله خامنه ای صادر می‌کند، پای صندوق های رای می‌ایند و سایر مردم خیر. طبیعتا اگر مشکلات معیشتی مردم جامعه حل نشود، رغبتی هم برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.

 

نمی‌شود که مشکلات مردم را حل نکنیم و بعد هم انتظار داشته باشیم تا آنها در این مسیر قدم بردارند.

 

نادر قاضی پور می‌گوید:من نمیتوانم اکنون میزان مشارکت را به طور تقریبی بگویم اما باید به مردم خدمات دهیم و خواهش کنیم تا حداقل میزان مشارکت به 80 درصد برسد.

اگر میزان مشارکت کمتر از 80 درصد باشد یعنی مشکل ما هستیم که مردم را از بدنه نظام جدا می‌کنیم و میزان مشارکت پایین اصلا به نفع نظام نخواهد بود.

 

دولت فقط اگر 10 درصد از منویات رهبری را اجرا کند مشکلاتمان به مراتب کمتر خواهد شد، اما متاسفانه در بسیاری از موارد می‌بینیم که خلاف صحبت های رهبری عمل می‌کنند و نه تنها به فکر معیشت مردم نیستند بلکه به هربهانه ای دست در جیب مردم می‌کنند و پول می‌برند.

 

این فعال سیاسی در ادامه می‌گوید: اقای رئیسی متاسفانه کارهای بزرگ را با آدم‌های کوچک می‌خواهد انجام دهد. باید از همه افراد که نبوغ سیاسی و اجتماعی در بدنه دولت استفاده شود، با آدم های کوچک و بی تخصص نمی‌شود کارهای بزرگ انجام داد و این موضوع تبعات منفی برای مردم و کشور به همراه دارد. در همین دولت افرادی پست می‌گیرند که یه روز علیه سرمایه گذاری صحبت می‌کنند و روز بعد در پست بعدی در حمایت از سرمایه گذاری!

 

مردم حافظه خوبی دارند و این مسائل را به خوبی متوجه می‌شوند. دولت باید به خواسته های مردم توجه و اهمیت دهد. دولت فقط اگر 10 درصد از منویات رهبری را اجرا کند مشکلاتمان به مراتب کمتر خواهد شد، اما متاسفانه در بسیاری از موارد می‌بینیم که خلاف صحبت های رهبری عمل می‌کنند و نه تنها به فکر معیشت مردم نیستند بلکه به هربهانه ای دست در جیب مردم می‌کنند و پول می‌برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.