تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کد خبر : 5519

چرا رضا جباری یکی از برندگان انتخابات است؟

رزرو صندلی مجلس برای ۴ سال دیگر؟

رزرو صندلی مجلس برای ۴ سال دیگر؟
دکتر رضا جباری شگفتی ساز انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا بود. او در مدت کمی توانست، اعتماد بخش قابل توجهی از مردم حوزه انتخابیه را به خود جلب کند و با اختلاف ۲۰۰ رای از رفتن به مجلس بازماند.

کاندیداسنج| دکتر رضا جباری شگفتی ساز انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا بود. او در مدت کمی توانست، اعتماد بخش قابل توجهی از مردم حوزه انتخابیه را به خود جلب کند و با اختلاف ۲۰۰ رای از رفتن به مجلس بازماند.

حضور جباری در این رقابت ها، نکات مثبت و منفی زیادی برای او به همراه داشت. بسیاری از ناظران از جمله رسانه کاندیداسنج تصور می کردند، جباری به دلیل نداشتن پایه رای طایفه ای نمی تواند در قامت یک کاندیدای پیروز و با رای بالا ظاهر شود. اما نتیجه رقابت ها نشان داد، گفتمان و کمپین رضا جباری موفقیت آمیز بود و او توانست از فضای نارضایتی موجود در منطقه استفاده کند و آرای خاکستری ناراضی از ظاهری و ورناصری را با خود همراه کند.

جباری در قامت یک چهره ملی وارد عرصه انتخابات مهلا شد؛ چهره ای که تا پیش از ورود به انتخابات از یک محبوبیت عام برخوردار بود اما به پا نهادن به رقابت های انتخاباتی، آن چهره محبوب ملی را وارد زد و خورد با کاندیدای محلی و منطقه ای کرد. شاید بزرگترین خسران ورود جباری به انتخابات زیرسوال رفتن اقدامات گذشته اش و تضعیف جایگاه عمومی و تقلیل سرمایه اجتماعی عام اش بود.

با این حال، جباری همه معادلات را بهم زد و نشان داد می توان با یک کمپین منسجم، یک گفتمان فراطایفه ای و با وجود نداشتن رای طایفه ای، دست به کار بزرگی زد. آنچه جباری انجام داد از عهده هر کسی به ویژه در انتخابات حوزه مهلا برنمی آمد.

رزرو صندلی سبز سیزدهم

بدون شک جباری فارغ از نتیجه نهایی، برنده انتخابات است؛ برنده است به این دلیل که توانست بخش قابل توجهی از آرای خاکستری و ناراضی را با خود همراه کند.

برنده است چراکه، به میزان رای قابل توجهی که به دست آورد، می توان گفت صندلی آینده مجلس حوزه مهلا را برای خود رزرو کرده است. رقابت با جباری در ۴ سال آینده برای هر رقیبی دشوار خواهد بود.

باید دید، الگوی رفتاری جباری در دوران پسا انتخابات چه خواهد بود. آیا فعالیت های خیرخواهانه خود در منطقه را با جدیت و شدت بیشتری ادامه خواهد داد یا با سرخوردگی همه چیز را رها خواهد کرد؟ پیش بینی کاندیداسنج این است که او فرصت استثنائی ۴ سال آینده را از دست نخواهد و خود را برای دوره سیزدهم آماده خواهد کرد.

رسانه کاندیداسنج برای رضا جباری آرزوی موفقیت می کند و ضمن خدا قوت، به او بابت کمپین انتخاباتی موفق اش تبریک می گوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.