تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر : 5507

علت شکست سنگین علیرضا ورناصری چه بود؟/ فروپاشی از درون

علت شکست سنگین علیرضا ورناصری چه بود؟/ فروپاشی از درون
علیرضا ورناصری که در دوره یازدهم با اقتدار و اختلاف پیروز رقابت شده بود، در انتخابات روز جمعه شکست سنگینی را از سوی مردم متحمل شد. برای بسیاری از ناظران انتخاباتی، این شکست سنگین قابل پیش بینی بود؛ این در حالی است که او حلقه بسته مشاورانش تصور دیگری داشتند.

کاندیداسنج| علیرضا ورناصری که در دوره یازدهم با اقتدار و اختلاف پیروز رقابت شده بود، در انتخابات روز جمعه شکست سنگینی را از سوی مردم متحمل شد. برای بسیاری از ناظران انتخاباتی، این شکست سنگین قابل پیش بینی بود؛ این در حالی است که او حلقه بسته مشاورانش تصور دیگری داشتند.

سوال این است که چرا ورناصری با یک اختلاف فاحش شکست خورد؟

۱. بی توجهی به سبد آرا پیشین خود و تعامل عمومی حداقلی: این مسئله یکی از عوامل اصلی شکست ورناصری بود. جایی که او برخلاف تمامی وعده هایی که داده بود، از مردم و به ویژه شبکه رای خود و لیدرهای دوره گذشته خود فاصله گرفت. او در این مدت ۴ سال، نتوانست رویکرد تعامل گرایانه و از پایین به بالایی را اتخاذ کند و برعکس رویکرد او از بالا به پایین بود.

۲. کارنامه نه چندان راضی کننده و نداشتن دستاورد بزرگ: عامل دیگر با باید در ضعف عملکرد ورناصری دانست. او نتوانست دستاورد بزرگی برای حوزه انتخابیه به ارمغان آورد. نتوانست پروژه بزرگی را بهره برداری برساند و عملا با بحران دستاورد مواجه بود.

۳. فروپاشی از درون و بحران در درون طایفه: ورناصری برخلاف اسماعیل جلیلی، نتوانست سرمایه اجتماعی خود در درون طایفه اش را حفظ کند. یکی از دلایل این مسئله به الگوی رفتاری او مربوط می شود و عامل دیگر، رقبای درون طایفه ای اش همچون اسماعیل جلیلی هستند که از هیچ تلاشی برای تضعیف ورناصری فروگذار نمی کنند. به هر حال، شکست بزرگ او، با فروپاشی از درون آغاز شد.

۴. تمرکز بیش از حد بر اندیکا: ورناصری از همان ابتدا تصور می کرد با تمرکز ویژه بر اندیکا می تواند یک سرمایه اجتماعی پایدار و تعیین کننده برای خود دست و پا کند. بر همین اساس، بخش عمده ای از فعالیت ها و عملکرد او نیز بر اندیکا متمرکز بود و زمینه نارضایتی مردم ۳ دیگر را فراهم کرد. با این حال، او با یک نه بزرگ نیز در اندیکا به مانند ۳ شهر دیگر مواجه شد. در واقع گ، شکست بزرگ ورناصری از اندیکا آغاز شد.

در نهایت باید گفت، هر چند برد و باخت در انتخابات امری عادی و گریزناپذیر است، اما اگر ورناصری رویکرد جامع تر، همه جانبه تر، مردمی تر و تحول خواه تری را دنبال می کرد، قطعا با چنین شکست سنگینی آنهم از درون و جانب نقاط قوت خود(طایفه و اندیکا) مواجه نمی شد.

رسانه کاندیداسنج برای او آرزوی موفقیت دارد و به او بابت ۴ سال فعالیت در جایگاه نمایندگی مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی خسته نباشید می گوییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.