تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر : 7640

فشار بر پزشکیان برای وزارت جهانگیری

فشار بر پزشکیان برای وزارت جهانگیری
درحالی‌که شخص مسعود پزشکیان برای معرفی اسحاق جهانگیری برای وزارت نفت هیچ تمایلی ندارد، اما دو جریان سیاسی تند در حال تشدید فشار به رئیس‌جمهور برای این انتخاب هستند.

کاندیداسنج| درحالی‌که شخص مسعود پزشکیان برای معرفی اسحاق جهانگیری برای وزارت نفت هیچ تمایلی ندارد، اما دو جریان سیاسی تند در حال تشدید فشار به رئیس‌جمهور برای این انتخاب هستند.

در میان 14 نامزد معرفی‌شده برای تصدی وزارت نفت توسط کمیته نفت درنهایت محمود امین نژاد، اسحاق جهانگیری، بهروز نعمتی،  رضا دهقان  و سید عماد حسینی برای استعلام به نهادهای نظارتی و امنیتی معرفی‌شده اند.

هنوز مشخص نیست که چه گزینه‌ای قرار است انتخاب نهایی رئیس‌جمهور باشد اما کارگزارانی ها در حال فشار به رئیس‌جمهور هستند تا پزشکیان را برای وزارت جهانگیری متقاعد کنند. چهره‌های اصلی این جریان سیاسی، علاقه بسیاری داشتند تا جهانگیری معاون اول دولت چهاردهم شود اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

حالا حدود 10 روز است که می‌گویند وزارت نفت باید در دست  جهانگیری  باشد تا بتواند با تجربه وزارت و معاون اولی خود، صنعت نفت را نجات دهد؛ این در حالی است که عنوان شدن نام جهانگیری، با بازخورد منفی بسیاری از کارشناسان و بدنه صنعت نفت مواجه شده است.

بااین‌وجود، پزشکیان و افراد معتمد او معتقدند جهانگیری رابطه خوبی با حاکمیت ندارد و از طرف دیگر، قطعاً با عدم رأی اعتماد بهارستان مواجه می‌شود؛ مگر اینکه  پزشکیان  برای خلاص شدن از این فشارها، خود راضی به چنین اتفاقی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.