تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 5868

توضیحات وزیر کشور درباره روند انتخابات ریاست جمهوری

توضیحات وزیر کشور درباره روند انتخابات ریاست جمهوری
وزیر کشور درباره جزئیات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: همه مقدمات فراهم و ستاد انتخابات تکمیل شده است و از فردا هم داوطلبان ثبت‌نام خواهند کرد.

کاندیداسنج| احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تصمیمات و اقدامات انتخاباتی وزارت کشور گفت: در حالی که در مصیبت ضایعه بزرگ از دست دادن رئیس‌جمهور هستیم، اما باید وظیفه و تکلیف خود را انجام دهیم و برای انجام تکلیفات آماده هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات در چارچوب اعلام شده انجام خواهد شد، همه مقدمات فراهم شده و کار‌های شروع، تکمیل ستاد انتخابات، ابلاغ به استان‌ها وکمیسیون تبلیغات انجام شده و فردا هم داوطلبان ثبت‌نام خواهند کرد.

 

وزیر کشور مدت زمان ثبت‌نام انتخابات را ۵ روز اعلام کرد و توضیح داد: از ساعت هشت تا ۶ بعدازظهر زمان ثبت نام است که به مدت ۵ روز داوطلبان بر اساس شرایط قانونی ثبت‌نام خواهند کرد.

 

وحیدی درباره شرایط داوطلبان نامزدی در انتخابات هم گفت: داوطلبان باید از نظر سن و محرومیت‌های کیفری و دیگر الزاماتی که در ابلاغیه انتخاباتی آمده، دارای شرایط لازم باشند.

 

وی افزود: بعد از ثبت نام‌ها و دوره بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، دو هفته فرصت تبلیغات برای داوطلبان عزیز خواهد بود و گام گام جلو رفته تا ۸ تیر ماه انتخابات برگزار خواهد شد. اگر شخصی حائز آرای لازم بود که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و گرنه دوباره هفته بعد انتخابات به دور دوم خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.