تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
کد خبر : 5105

تحلیل کمپین انتخاباتی علیرضا ورناصری/ تمرکز بر روی رای خالص طایفه ای/ اوج‌ گیری فعالیت کمپین  

تحلیل کمپین انتخاباتی علیرضا ورناصری/ تمرکز بر روی رای خالص طایفه ای/ اوج‌ گیری فعالیت کمپین  
شاید تا یک هفته پیش بسیاری از ناظران و فعالان انتخاباتی حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، علیرضا ورناصری را به دلیل نارضایتی عمومی، بازنده قطعی انتخابات قلمداد می کردند. 

کاندیداسنج؛ شاید تا یک هفته پیش بسیاری از ناظران و فعالان انتخاباتی حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، علیرضا ورناصری را به دلیل نارضایتی عمومی، بازنده قطعی انتخابات قلمداد می کردند.

با این حال، کمپین انتخاباتی ورناصری در یک هفته اخیر اوج گرفته است. عامل اصلی اوج گیری کمپین او، تمرکز بر یکپارچه کردن طایفه خود و به دست آوردن رای خالص طایفه ای بوده است.

تصور بسیاری از فعالان انتخاباتی این بود که امکان پیشبرد این استراتژی با توجه به انتقادات گسترده درون طایفه ای از او وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد، شرایط آنطور که ورناصری می خواسته، در حال تحقق است.

در همین راستا، علی رغم مانور گسترده رسانه ای رقبا روی کاندیدای درون طایفه ای او نظیر میلاد کاظمی، به نظر نمی رسد این مانورها نتیجه بخش بوده و کاظمی جوان نیز با اقبال لازم چه در درون طایفه قندلی و چه بیرون آن مواجه نشد.

پیش بینی کاندیداسنج این است که ورناصری بعد از یکدست کردن و اتحاد نهایی طایفه خود، کمپین انتخاباتی خود را با سایر نقاط و طوایف گسترش خواهد داد. او می خواهد از موج درون طایفه برای ایجاد موج بزرگ بیرون طایفه استفاده کند.

در این میان، حضور رضا جباری در انتخابات، بیشتر از آنکه خطری برای ورناصری باشد، برای ظاهری چالش ایجاد کرده و ورناصری از درگیری این دو بر سر سبد مشترک در حال بهره برداری است.

با این حال، همچنان نارضایتی عمومی زیادی در سطح حوزه انتخابیه از عملکرد علیرضا ورناصری وجود دارد. اما، او تلاش می کند، بیشتر به سمت کسب رضایت حامیان پیشین خود حرکت کند و بار دیگر آن ها را با خود همراه کند. این تلاش در درون طایفه تا حدودی زیادی موفقیت آمیز بوده است. اما در بیرون از طایفه‌ هنوز راه زیادی برای جلب رضایت جمعیت ناراضی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.