تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر : 5083

چرا جباری و ظاهری بی رحمانه به یکدیگر حمله می کنند؟/ جنگ بر سر سبد رای مشترک!

چرا جباری و ظاهری بی رحمانه به یکدیگر حمله می کنند؟/ جنگ بر سر سبد رای مشترک!
علی عسکر ظاهری عبده وند و رضا جباری این روزها شمشیر را به روی یکدیگر از رو بسته اند و هم خودشان و هم تیم های رسانه ای و تبلیغاتی شان به صورت بی رحمانه ای در حال حمله به یکدیگر هستند و حسابی از خجالت یکدیگر در آمده اند.

کاندیداسنج؛ علی عسکر ظاهری عبده وند و رضا جباری این روزها شمشیر را به روی یکدیگر از رو بسته اند و هم خودشان و هم تیم های رسانه ای و تبلیغاتی شان به صورت بی رحمانه ای در حال حمله به یکدیگر هستند و حسابی از خجالت یکدیگر در آمده اند.

سوال این است که چرا بیش از دیگران، این ۲ کاندیدا و حامیانشان به یکدیگر حمله می کنند؟ 

به نظر می رسد این مسئله بیش از هر چیزی به سبد رای مشترک این دو کاندیدا مربوط می شود. سبد رای آن ها به ویژه در اندیکا و مسجدسلیمان تا حدود زیادی مشترک است و به همین دلیل هر چه کمپین انتخاباتی جباری رشد می کند، سبد رای ظاهری بیشتر تخلیه می شود و شانس ظاهری برای پیروزی کمتر می شود.

بنابراین، جباری برای پر کردن سبد رای خود، چاره ای جز هجوم به سبد رای ظاهری نداشته است و کمپین رو به رشد او، بیش از هر کاندیدای دیگر کمپین ظاهری را تضعیف کرده است.

اگر به بیانیه ها و موضوع گیری های پی در پی این ۲ کاندیدا توجه کنید، پر واضح است که دعوای آن ها بیش از چیز روی حمایت یا عدم حمایت فلان طایفه از یکی از آن ها و تکذیب آن به نفع دیگری بوده است. بنابراین، انتقاد جباری از عملکرد نامطلوب ظاهری و یا حملات تیم ظاهری به جباری را باید در چارچوب جنگ بر سر سبد مشترک تحلیل کرد.

اگر جباری نبود، به احتمال فراوان هر کسی می خواست به علیرضا ورناصری رای ندهد، ناچارا به ظاهری رای می داد، اما اکنون الترناتیو دیگری به نام جباری وجود دارد که بخش زیادی از آرای سلبی را جذب می کند.

به هر رو، با چنین شرایطی، روز به روز از شانس ظاهری برای پیروزی کم می شود و در مقابل جباری خود را به دو رقیب دیگر نزدیکتر می کند. با این حال، تحلیل کاندیداسنج این است که جباری برای پیروزی نهایی هنوز راه زیادی در پیش رو دارد. در مقابل، این ورناصری است که از جنگ این دو بر سر سبد مشترک سود می برد و به آرامی در حال پیشبرد پروژه رای خالص طایفه ای و رای های جسته و گریخته غیرطایفه ای است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.