تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 3591

چرا جمهوری‌خواهان می خواهند بایدن را استیضاح کنند؟

چرا جمهوری‌خواهان می خواهند بایدن را استیضاح کنند؟
کاخ سفید اعلام کرد که نمایندگان جمهوری‌ خواهان مجلس در تحقیقات خود برای استیضاح جو بایدن هیچ مدرکی در مورد تخلف او ندارند.

کاندیداسنج | به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارین ژان-پی‌یر چهارشنبه به وقت محلی گفت: آنها تمام سال را با تحقیق درباره رئیس جمهوری سپری کرده‌اند و به هیچ مدرکی درباره متخلف بودن وی نرسیده‌اند زیرا رئیس جمهوری هیچ تخلفی مرتکب نشده است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان حمایت کافی برای رای‌گیری در مجلس نمایندگان در مورد آغاز روند استیضاح ندارند، افزود: حتی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان نیز گفته‌اند که هیچ مدرکی علیه رئیس جمهوری وجود ندارد.

 

کوین مک‌کارتی رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در برابر فشار جناح تندور حزبش تسلیم شد و روز سه‌شنبه مجوز آغاز تحقیقات برای استیضاح بایدن را صادر کرد.

 

جمهوری‌خواهان بایدن دموکرات را متهم کرده‌اند که درباره کسب و کار جنجالی پسرش «هانتر» در خارج از آمریکا به مردم این کشور «دروغ» گفته است.

 

کسب و کار هانتر ۵۳ ساله در اوکراین و چین در زمانی که پدرش معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، همواره مورد انتقاد جمهوری‌خواهان بوده است.

 

وی پیشتر به مواد مخدر اعتیاد داشت و در حال حاضر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرونده فرار مالیاتی وی تحقیق می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هانتر بایدن به هیچ تخلفی در مورد کسب و کارش در خارج از آمریکا متهم نشده و هیچ مدرک معتبری درباره اقدام غیرقانونی جو بایدن بدست نیامده است./ اقتصاد نیوز

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.