تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 4566

کلنگ های بی رمق بر پیکره کارون۳؛ سدی که رای داشت اما آب نداشت! 

کلنگ های بی رمق بر پیکره کارون۳؛ سدی که رای داشت اما آب نداشت! 
سد کارون ۳ در اسفند ۱۳۸۳ در ۳۰ کلیومتری شهرستان ایذه با هدف تامین مقدار زیادی از برق مورد نیاز کشور و آب لازم برای بخش کشاورزی مناطق همجوار به بهره برداری رسید.

کاندیداسنج؛ سد کارون ۳ در اسفند ۱۳۸۳ در ۳۰ کلیومتری شهرستان ایذه با هدف تامین مقدار زیادی از برق مورد نیاز کشور و آب لازم برای بخش کشاورزی مناطق همجوار به بهره برداری رسید.

این سد علیرغم تمام تبعات زیست محیطی، حوادث تلخ و تغییراتی که در بافت جمعیتی شهرهای همجوار بوجود آورد، اما در افکار عمومی مردم شهرستان های ایذه و باغملک پتانسیل بالقوه ای بود که می توانست فرشته نجات جوانان بیکار این دو شهرستان باشد.

وجود چنین ظرفیتی است که در ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون، وعده انتقال آب این سد به زمین های کشاورزی به جذاب‌ترین و پرتکرارترین شعار انتخاباتی کاندیدا تبدیل شده است.

از مجلس هشتم کلنگ زنی طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی آغاز شد.

در اول مرداد ۱۳۹۰ بود که با حضور پر سر و صدای محمد رضا رحیمی (معاون اول رئیس جمهور) و وزیر نیرو در شهرستان ایذه، علیرضا دهقان نماینده این حوزه انتخابیه با وعده آغاز پروژه آب رسانی از سد کارون ۳ به دشت های ایذه و باغملک کلنگ آن را بر زمین زد.

۵ سال بعد در ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ محمدباقر نوبخت (معاون رئیس جمهور) به همراه غلامرضا شریعتی استاندار وقت خوزستان و هدایت الله خادمی نماینده حوزه انتخابیه به سد کارون سفر کرده و در گسترده ترین ابعاد ممکنه تبلیغاتی عملیاتی شدن طرح انتقال آب به دشت های ایذه را وعده دادند.

در اردیبهشت امسال احمد وحیدی در سفری به باغملک خبر از اجرای طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به شهرهای همجوار داد.

_ در روزهای گذشته و کمتر از ۲ ماه تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر شاهد مراسم پرتکرار کلنگ زنی انتقال آب این بار در قالب طرح فدک توسط وزیر محترم نیرو و نماینده مجلس یازدهم این حوزه انتخابیه بوده است.

در پایان سوال این است که این کلنگ زنی جدید اما تکراری، آب آور است یا رای آور؟ شاید اینبار نیز آب آور نباشد اما می تواند رای آور هم نباشد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.