تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
کد خبر : 5248

تحلیل شماره ۵

انتخابات حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در ایستگاه پایانی/ چه کسی برنده می شود؟

انتخابات حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در ایستگاه پایانی/ چه کسی برنده می شود؟
در حالی که رقابت های انتخابات حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به پایان خود نزدیک می شود، نظرسنجی های متعدد و بررسی های میدانی کارشناسان کاندیداسنج حکایت از آن دارد که رقابت اصلی برای پیروزی نهایی، میان ۳ کاندیدای شاخص است: علی عسگر ظاهری عبده وند، رضا جباری و علیرضا ورناصری

کاندیداسنج| در حالی که رقابت های انتخابات حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به پایان خود نزدیک می شود، نظرسنجی های متعدد و بررسی های میدانی کارشناسان کاندیداسنج حکایت از آن دارد که رقابت اصلی برای پیروزی نهایی، میان ۳ کاندیدای شاخص است: علی عسگر ظاهری عبده وند، رضا جباری و علیرضا ورناصری

براساس پایش و ارزیابی کاندیداسنج، علی عسگر ظاهری با یک راهبرد انتخاباتی منسجم، هدفمند و موثر، خود را از دو رقیب دیگر جدا کرده و شانس اول کسب کرسی سبز مجلس دوازدهم از حوزه مهلا است.

در سوی مقابل، علیرضا ورناصری علی رغم تلاش های مناسب و گسترده ای که برای یکپارچه کردن رای طایفه خود انجام داد، به نظر می رسد اتحاد حداکثری مدنظر او شکل نگرفت و در بیرون از طایفه نیز نتوانست موج بزرگی برای پیروزی نهایی ایجاد کند.

از سوی دیگر، رضا جباری کمپین انتخاباتی رو به رشدی را در هفته های اخیر راه اندازی کرد و توانست با همراه کردن بخش قابل توجهی از آرای خاکستری، به جمع مدعیان اصلی وارد شود؛ اما به دلیل نداشتن رای پایه طایفه ای، نمی توان با اطمینان از شانس بالای او برای پیروزی سخن گفت.

به نظر می رسد، رقابت نزدیکی میان ورناصری و جباری برای دوم شدن وجود دارد. با این حال فضای انتخابات تا لحظات اخر غیرقابل پیش بینی و پرابهام است و ممکن است در روز انتخابات، نتیجه‌ای متفاوت از آنچه تصور می شود، رخ دهد.

محسن خدری در لالی نیز می تواند شگفتی ساز انتخابات شود؛ اما عدم حمایت قاطع مازیار جهانبخشی از او، عدم اجماع کاندیدای لالی و حرکت غافلگیرانه و وحدت شکن مالک خدادادی در حمایت از ظاهری، عرصه را بر خدری تنگ‌ کرده است.

در پایان، کاندیداسنج از همه مخاطبان خود که در این مدت پیگیر تحلیل ها و اخبار انتخاباتی این رسانه بوده اند، تشکر می کند.

امید است انتخابی آگاهانه برای رفع عقب ماندگی ها و توسعه چهار شهرستان داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.