تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر : 5120

تحلیل کمپین انتخاباتی علی عسگر ظاهری عبده وند

تحلیل کمپین انتخاباتی علی عسگر ظاهری عبده وند
از احیای دوباره کمپین و روند رو به صعود تا عقب نشینی تاکتیکی در حمله به رقبا علی عسگر ظاهری عبده وند نماینده پیشین مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا را باید یکی از اصلی ترین شانس های به دست آوردن صندلی سبز مجلس دوازدهم از این حوزه انتخابیه دانست. شاید تا یک ماه پیش بسیاری از ناظران ظاهری را پیروز قطعی رقابت می دانستند اما ظاهری با چالش هایی همچون رضا جباری مواجه شد. با این حال او، همچنان شانس جدی پیروزی در انتخابات است.

کاندیداسنج| از احیای دوباره کمپین و روند رو به صعود تا عقب نشینی تاکتیکی در حمله به رقبا

علی عسگر ظاهری عبده وند نماینده پیشین مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا را باید یکی از اصلی ترین شانس های به دست آوردن صندلی سبز مجلس دوازدهم از این حوزه انتخابیه دانست.

شاید تا یک ماه پیش بسیاری از ناظران ظاهری را پیروز قطعی رقابت می دانستند اما ظاهری با چالش هایی همچون رضا جباری مواجه شد. با این حال او، همچنان شانس جدی پیروزی در انتخابات است.

با بررسی کمپین انتخاباتی علی عسکر ظاهری توسط تیم رصد و تحلیل کاندیداسنج، موارد زیر قابل توجه بوده است:

رقابت با رضا جباری بر سر سبد رای مشترک

بزرگترین چالش برای کمپین انتخاباتی ظاهری را باید سبد مشترک با رضا جباری دانست. بسیاری از آرای مخالف ورناصری که به صورت طبیعی به سمت ظاهری گرایش پیدا می کردند، با اوج گیری فعالیت های انتخاباتی جباری، در سبد او قرار گرفتند و نماینده پیشین مهلا با چالش جدی روبرو شده است.

تیم ظاهری که تا چند روز پیش تمرکز ویژه ای روی نقد جباری و حمله به او انجام داده بودند، اکنون از راهبرد حمله به جباری عقب نشینی تاکتیکی کرده اند و روی فعالیت کمپین خود متمرکز شده اند. تغییر رویکردی که به نظر می رسد موفقیت آمیز بوده است. شاید تیم ظاهری اگر به قبل برگردند، آنچنان بی محابا به جباری حمله نمی کردند!

گفتمان مردم گرایی و روند رو به رشد کمپین انتخاباتی

اگرچه جباری چالش بزرگی برای ظاهری ایجاد کرد، اما به نظر می رسد، کمپین انتخاباتی ظاهری با گفتمان مردم گرایی بار دیگر در مسیر صعود و رشد قرار گرفته است.

ظاهری تلاش کرده با نمایش حمایت برخی نخبگان و افراد سرشناس در منطقه، کمپین انتخاباتی به چالش کشیده خود را بازسازی کند که تا حدودی نیز در این رابطه موفق عمل کرده است.

حمایت از کاندیدای درون طایفه ای رقیب

راهبرد دیگر کمپین انتخاباتی ظاهری، حمایت مستقیم و غیرمستقیم رسانه ای و غیر رسانه ای ظاهری از کاندیدای درون طایفه ای رقبایی همچون ورناصری بوده است. به گونه ای که بیشترین حجم حمایت رسانه ای از میلاد کاظمی توسط تیم ظاهری انجام شد. در لالی نیز به همین صورت عمل شده است که به جزئیات آن اشاره نمی کنیم!

عقب نشینی تاکتیکی از حملات گسترده به رقبا

تیم رسانه ای ظاهری در چند هفته منتهی به انتخابات حملات بی وقفه و دامنه داری علیه رقبا داشت. حملاتی که در مواقعی به سود آن ها بود اما در دو هفته اخیر نتیجه عکس داشت و منجر به تقویت رقبایی مانند ورناصری و جباری شد. به نظر می رسد، کمپین ظاهری به درستی از این سیاست فاصله گرفته است و بیشتر تمرکز را به خود معطوف کرده است و حملات علیه رقبا را به حداقل رسانده است.

به صورت کلی، کاندیداسنج کمپین انتخاباتی ظاهری را رو به جلو ارزیابی می کند و او را باید کاندیدایی با بخت بالای پیروزی معرفی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.