تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 4652

هزینه تبلیغات در کانال‌های انتخاباتی صداوسیما چقدر است؟

هزینه تبلیغات در کانال‌های انتخاباتی صداوسیما چقدر است؟
آنطور که مشخص است، صداوسیما برای هر یک نامزد مبلغ ۱۵۰ میلیونی در شهر تهران در نظر گرفته است. اگر همه نامزدهای انتخابات مجلس بخواهند در کانال‌هایی که قرار است برای انتخابات راه‌اندازی شوند، تبلیغ کنند، صداوسیما درآمدزایی نجومی خواهد داشت.

او که در یکی از استان‌ها نامزد شده که به وبگاهی که صداوسیما برای نامزدها در نظر گرفته وارد شده و متوجه شده که تنها برای پخش فیلم تبلیغاتی این مبلغ را باید پرداخت کند و ساخت آن برای نامزدها هزینه‌ای جداگانه دارد.

رئیس صداوسیما دو روز پیش اعلام کرده بود که «ما یک وبگاه را معرفی کردیم که هر نامزد انتخاباتی با شماره تلفن همراه خودش وارد این وبگاه می‌شود، کدی برایش ارسال می‌شود و وارد وبگاه می‌شود و آنجا باید مبلغی را پرداخت کند».

 

پیمان جبلی با بیان این که «تمام نامزدهایی که در یک حوزه انتخابیه هستند به یک میزان مبلغ از آنها دریافت خواهد شد»، گفته است: «قانون به ما اجازه داده که هزینه تمام شده را از نامزدهای محترم دریافت کنیم، هزینه‌ای را که الان اعلام کردیم و حوزه‌های انتخابیه هزینه خاص خودشان را به نامزد آن حوزه اعلام کردیم، این هیچ نسبتی با هزینه‌های تمام شده ندارد یعنی ما حداقلی را در نظر گرفتیم برای هزینه‌های انجام شده در آن حوزه انتخابیه و ارزش آنتن صدا و سیما در تمام حوزه‌های انتخابیه‌ای که هزینه ثبت نام و هزینه استفاده از این فرصت به نامزدهای محترم اعلام شده، بسیار بیشتر از رقمی است که اعلام شده است».

او در عین حال گفته است که «امیدواریم همه بتوانند از این امکان استفاده کنند».

جبلی همچنین از راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی موقت به تعداد حوزه‌های انتخابیه خبر داده است. به گفته‌ی او، تعداد دفعاتی که این فیلم‌های تبلیغاتی تکرار می‌شوند به تعداد نامزدهای هر حوزه دارد.

این نامزد شهرستانی می‌پرسد که آیا همه‌ی نامزدها با این قیمت امکان استفاده از صداوسیما را دارند؟ آیا پخش این فیلم‌ها در شبکه‌های تازه راه‌اندازی شده اصلا دیده می‌شود؟ آیا پخش فیلم تبلیغاتی در این شبکه‌ها به‌صرفه‌تر است یا این که با همین هزینه آن فیلم در رسانه‌های آنلاین منتشر شود؟

چند ماه پیش فیش‌های دریافتی یکی از نمایندگان فعلی مجلس منتشر شد که جدای از حقوق، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌های جانبی در ماه دریافت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.