تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 5061

تحلیل شماره ۲ حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون/ اوج گیری رقابت میان ۳ ضلع اصلی انتخابات 

تحلیل شماره ۲ حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون/ اوج گیری رقابت میان ۳ ضلع اصلی انتخابات 
با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در نوزدهم بهمن، لیست نهایی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون، کاندیدای شاخص جدیدی موفق به تایید صلاحیت نشدند.

کاندیداسنج؛ با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در نوزدهم بهمن، لیست نهایی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون، کاندیدای شاخص جدیدی موفق به تایید صلاحیت نشدند.

بنظر می رسد رقابت نهایی را باید حول مثلث فیروز کیانپور، عبدالله ایزدپناه و فرشاد ابراهیم دانست.

با بررسی کمپین انتخاباتی عبدالله ایزدپناه به وضوح مشخص است که خبری از انسجام دوره پیشین نیست و بسیاری از لیدرهای تاثیرگذارش که در انتخابات دوره گذشته نقش زیادی در پیروزی او ایفا کردند در مقابل او قرار دارند. جدای از این، حضور دو چهره شاخص در شهرهای باغملک و صیدون یعنی محمد پاکدل و امین بشکار را باید در ریزش آراء نماینده فعلی حوزه انتخابیه بسیار موثر دانست.

در مقابل، کمپین انتخاباتی دو رقیب دیگر یعنی فیروز کیانپور و فرشاد ابراهیم پور از انسجام بسیار بهتری برخودار است و جدای از وحدت درون طایفه ای، بسیاری از چهره های شناخته شده برخی دیگر از طوائف نیز به این دو کاندیدا پیوسته اند.

فرشاد ابراهیم پور با توجه به برنامه ریزی های مستمر، اجماع درون طایفه ای و نداشتن رقیب، توانسته است فضای انتخاباتی مطلوبی را برای خود رقم بزند و برخی از چهره های شاخص دیگر طوایف را در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه با خود همراه کند. وجود چنین شرایطی، مسیر فرشاد ابراهیم پور را برای پیروزی در انتخابات هموار کرده است.

فیروز کیانپور نیز به واسطه خدمات اش در دوران تصدی مسئولیت خود در باغملک و وجود سرمایه اجتماعی لازم در ایذه، تعداد قابل توجهی از طوایف را با خود همراه کرده است. از سوی دیگر، پیش بینی می شود او با ایجاد یک اجماع سنتی که قریب الوقوع به نظر می رسد، شانس پیروزی خود را به شکل فزاینده ای افزایش داده و معادلات را دچار تغییر خواهد کرد.

در کنار مثلث ذکرشده، در سطح دیگری نیز باید به کمپین تبلیغاتی فتح الله حاجتی، محمد پاکدل و امین بشکار اشاره کرد که فعالیت های مناسبی را در فرایند جذب و ساماندهی آراء مردمی انجام داده و رای قابل قبولی را به خود اختصاص خواهند داد.

برای بررسی بهتر وضعیت سایر رقبای انتخاباتی این حوزه باید تا روزهای آینده منتظر ماند. با این حال، اجماع یا عدم اجماع سنتی حول فیروز کیانپور، رقابت ها و چالش های درون طایفه ای ایزدپناه و کمپین رو به رشد ابراهیم پور می تواند فاکتورهای تعیین کننده روزهای منتهی به ۱۱ اسفند باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.